RETIM Ecologic Service S.A. anunță începerea contractului de colectare a deșeurilor în Zona 2, județul Arad, care include UAT-urile Chișineu-Criș, Grăniceri, Mișca, Olari, Pilu, Șepreuș, Șimand, Sintea Mare, Socodor, Zărand și Zerind, ca urmare a câștigării licitației de atribuire a serviciului, organizată de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor Judeţul Arad (ADISIGD Arad). Contractul va intra în vigoare la data de 1 septembrie 2024 și va fi valabil pentru un an.
Este important de subliniat că RETIM va încheia contracte direct doar cu agenții economici și cu instituțiile publice, nu și cu utilizatorii casnici. Acest aspect este esențial pentru buna desfășurare a activităților de colectare și gestionare a deșeurilor în această zonă.
Colectarea deșeurilor pe fracții separate
Colectarea deșeurilor menajere se va face pe aceleași fracții ca până acum pentru agenții economici, instituțiile publice și utilizatorii casnici care locuiesc la case în mediul urban și rural. Deșeurile vor fi colectate separat astfel:
Utilizatorilor care dețin unități individuale de compostare le recomandăm să utilizeze aceste recipiente pentru deșeurile biodegradabile.
În mediul urban, utilizatorii casnici de la blocuri vor colecta deșeurile în cinci fracții: deșeuri reciclabile din ambalaje de sticlă, deșeuri reciclabile din plastic și metal, deșeuri reciclabile din hârtie și carton, deșeuri biodegradabile (recipiente maro) și deșeuri reziduale.
Programul de colectare și alte elementele de noutate în cadrul noului contract
În perioada următoare, RETIM va distribui sacii de colectare a deșeurilor reciclabile pentru toate unitățile administrativ-teritoriale incluse în acest contract.
Sacii vor fi de două tipuri: saci galbeni pentru deșeurile din plastic și metal și saci albaștri pentru deșeurile din hârtie și carton.
Simultan cu distribuirea sacilor, RETIM va oferi și materiale informative care explică regulile de colectare separată și serviciile la cerere disponibile în baza noului contract. Pentru utilizatorii casnici, RETIM va oferi servicii de colectare contra cost a deșeurilor voluminoase (ex. mobilier, covoare, saltele, mochete etc.) și a deșeurilor provenite din locuințe, generate de activități de reamenajare și reabilitare interioară și/sau exterioară a acestora.
În materialele distribuite va fi inclus și calendarul de colectare a deșeurilor pentru primele luni, astfel încât toți utilizatorii să fie informați în timp util despre frecvența pentru fiecare fracție. Programul de colectare va fi comunicat utilizatorilor și prin alte canale înainte de 1 septembrie 2024, respectiv prin publicarea în mass-media, pe social media și pe site-ul RETIM, în secțiunea Utile-Arad.
Tarifele actualizate pentru serviciile de salubrizare
Tarifele ce se vor aplica din 1 septembrie 2024, în conformitate cu contractul de concesiune, sunt următoarele:
Agenții economici și instituțiile publice care doresc detalii despre modalitatea de semnare a noului contract pentru serviciile de salubritate valabile din luna septembrie 2024, pot contacta compania RETIM prin email, la arad@retim.ro sau la numărul de telefon +40 374 885 692, de luni până vineri, în intervalul orar 07:00 – 19:00.